۱۱.۰۴.۱۳۹۴

از لا به لای تاریخ ( شناخت محمد مصدق ) 1




آیا قاجار ها ایرانی بودند ؟؟؟؟

بخاطر شناخت بیشتر باید کمی به عقب برگردیم . یعنی به دوران قاجاریه و ببینیم که قاچارها چه کسانی بوده اند و از کجا امده اند .چند سطری از تاریخ خود قاجارها :
در سال 653 هجری قمری بفرمان هلاکوخان مغول از هر ده خانوار مغول دو خانوار ان جهت حفظ و حراست سرحدات و سرزمینهای متصرفه مغولها از مغولستان تا نواحی مصروشام کوچ داده شدند . یکی از افسران هلاکوخان شخصی بود بنام سرتاق نویان( سرتاق یا سرتق بمعی کله شق و بی حیا) به سرزمین ایران فرستاده شد .
در زمان حکومت غازان خان مغول پسرسرتاق بنام قجر نویان(نویان بمعنی سردار) بعد از مرگ پدر سرپرست ووارث عنوان و املاک او شد و انان از این به بعد ایلی بنام قجر یا قاجار نامیده شد که رفته رفته میبینم که منشاء وقایع و حوادث رقت بار بیشماری در تاریخ ایران گردیدند ( نقل از تاریخ شاملو(

و امّا مصدق چه کسی بود ؟


مادر مصدق : نجم السلطنه دختر ناصرالد ین سلطان قاجار
پدرش : میرزا هدایت از نزدیکان ومسؤلان دربار حکومتی دربار قاجار(در مورد  پدر ایشان . استاد مهدی شمشیری  پژوهشگر ایرانی  نظر دیگری دارند که متعاقبا به ان می پردازیم )
دائي مصدق : مظفرالد ین سلطان قاجار
مادربزرگ بزرگوارشان : مهد علیا مادر ناصرالد ین سلطان (شخصی است که بخواسته سفیر ان زمان انگلیس درایران ) باعث قتل امیر کبير در حمام فین کاشان گردید :
پسر دایي : محمد علی میرزا فرزند مظفرالد ین سلطان
نوه دائي : احمد سلطان قاجار

اوصاف جناب مصدق السلطنه :

 : بر میگردیم به جشن صدمین سال روز مصدق از طرف جبهه ملی ..با یک حساب سر انگشتی میشود 99_1298 هجری قمری میدانند . 
پل بالتا روزنامه نگارفرانسوی در مقاله ای ( در روزنامه نهضت) که بوسیله دکتر بختیار ترجمه و چاپ شده سن واقعی مصدق را جلوتریعنی سال 1881 یاد کرده یعنی مصدق در سال 1324 قمری (سال انقلاب مشروطیت حدود 26 سال و در زمان کودتای سوم اسفند 41 سال داشته.
البتههمانگونه که آگاههیم         هر فرد وطن پرست هرگز بیکباره نمی تواند وطن پرست  شود بلکه از بچگی و دوران جوانی به مملکتش مباهات وعشق میورزد و انرا میپرستد . چنانکه در کلیه تواریخ و نوشته ها میبینیم و میخوانیم هر کس و یا هر فردی که اسطوره تاریخ شده از اول نو جوانی فردی وطن پرست و دلباخته وطن بوده نهاینکه   و یک شه عاشق میهن و ملتش بشود  .
بنوشته برخی از مورخین و حتی جنابان روشنفکران باصطلاح از جبهه ملی:
مصدق شخصی بود یک دنده کله شق باصطلاح سرتق چنانکه گذشت مثل پدرانش ( سرتاق نویان و قجر نویان  چنانکه ضرب المثلی است معروف که میگویند:
 (هران کو ندارد نشان از پدر)  (  تو بیگانه خوانش مخوانش پسر)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر